Nie wystarczy uchylić regulaminy
Firmy zatrudniające do 49 pracowników nie muszą już tworzyć regulaminów pracy i wynagradzania. Postanowienia zawarte w tych przepisach należy unormować w innej formie. Trzeba m.in. zaktualizować informacje o warunkach zatrudnienia i wydać obwieszczenie.
Przez wiele lat regulaminy pracy i wynagradzania mieli obowiązek tworzyć pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. Od 1 stycznia 2017 r. stan zatrudnienia zobowiązujący do wprowadzania tych regulacji podniesiono do 50 etatowców.
Pracodawca, który rozpoczął działalność z początkiem 2017 r., ma jasną sytuację w tej kwestii. Problem mogą mieć firmy, które do 31 grudnia 2016 r. powinny były mieć regulaminy, a od nowego roku nie muszą ich tworzyć.
Po pierwsze nie ma podstaw, aby uznać, że wraz z 1 stycznia 2017 r. dotychczasowe regulaminy przestały obowiązywać. Żaden przepis nie przewiduje ich wygaśnięcia z uwagi na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta