Zaległe świadectwa pracy trzeba wydać przed upływem 24 miesięcy stażu
Katarzyna Sarek-Sadurska radca prawny, Starszy Prawnik/Senior Associate Kancelaria Raczkowski Paruch TERMINY Nawet jeśli przed 1 stycznia 2017 r. umowa terminowa trwała tylko miesiąc, a strony bezpośrednio po niej zawarły kolejną umowę, pracodawca musi wystawić świadectwo pracy za zakończony okres zatrudnienia. Ma na to czas do 30 czerwca br.
- Nasz pracownik był zatrudniony na umowę na czas określony od 16 sierpnia do 31 grudnia 2016 r. Od 1 stycznia 2017 r. zawarliśmy z nim umowę na czas nieokreślony. Nadmieniam, że nie upłynął jeszcze termin na wydanie świadectwa pracy po 24 miesiącach od zatrudnienia. Czy należy wydać pracownikowi świadectwo za czas trwania umowy terminowej? – pyta czytelniczka.
Tak. Ta umowa rozwiązała się przed 1 stycznia 2017 r., więc pracodawca ma obowiązek wydać świadectwo pracy za okres zatrudnienia na jej podstawie. Termin na wywiązanie się z tego obowiązku przypada do końca czerwca br.
1 stycznia 2017 r. weszły w życie nowe przepisy regulujące obowiązki pracodawców w zakresie wydawania świadectw pracy. Wynikają one zarówno z kodeksu pracy, jak i nowego rozporządzenia w sprawie świadectwa pracy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta