Producent nie może wprowadzać klienta w błąd
Wino, którego skład jest niezgodny z deklaracją jakościową producenta, ale nie narusza przepisanych prawem norm nie jest artykułem zafałszowanym.
Spór dotyczył kary za wprowadzenie do obrotu artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej. Konkretnie chodziło o wino. Kłopoty spółki, która je produkowała zaczęły się po kontroli jakości handlowej fermentowanych napojów winiarskich.
Za dużo cukru
Inspektorzy wojewódzkiego inspektoratu jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych stwierdzili, że produkty te nie spełniają wymagań producenta w odniesieniu do zawartości cukru, zadeklarowanej w karcie produktu. Zgodnie z nią zawartość cukru powinna bowiem wynosić 120-145 g/l. Z przeprowadzonych zaś badań wynikało, że zawartość cukru była wyższa. Organ stwierdził więc, że kontrolowane partie win nie spełniają deklaracji producenta z uwagi na zawyżoną zawartość cukru.
W tej sytuacji na spółkę została nałożona kara pieniężna. W uzasadnieniu urzędnicy wskazywali, że zawyżona zawartość cukru o 4 i 4,6 g/l świadczy o niewłaściwej jakości handlowej spornej partii produktu. A to narusza prawo. Podkreślono, że wprowadzane do obrotu artykuły rolno-spożywcze powinny spełniać wymagania w zakresie jakości handlowej, jeżeli w przepisach o jakości handlowej zostały określone takie wymagania. A także dodatkowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta