Zbliża się koniec wojen cenowych w sklepach
handel | Polacy na zakupach przywiązują coraz większą wagę do jakości produktów, a nie tylko do tego, ile muszą za nie zapłacić przy kasie. piotr mazurkiewicz
Sklepy są terenem niekończącej się batalii producentów o uwagę klienta. O ile dotąd orężem w tej walce były głównie ceny, o tyle teraz zyskują kolejne narzędzia.
W badaniu ASM dla Fundacji Godła Promocyjnego Teraz Polska cenę jako kryterium wyboru dóbr codziennego użytku wskazało 65 proc. respondentów. Ale dla aż 73 proc. ankietowanych najważniejsza jest jakość. Niemal 90 proc. przyznaje, że może zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości, a 40 proc. zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu.
Początek zmian
– Zachowania konsumentów zmieniają się wolno, jednak presja na ceny jest nieco...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta