Nadganianie remontowych opóźnień
Infrastruktura | Krajowy Program Kolejowy
Robert Przybylski
Wykonawcy remontów na torach przez kilka lat będą działali na rynku wartym 10 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe nadganiają inwestycyjne opóźnienie. – To było bardzo trudne półtora roku – stwierdza prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Kierowana przez niego spółka podpisała 270 umów rekordowej wartości 14 mld zł. – Do końca tego roku wartość zakontraktowanych robót sięgnie 20 mld zł. Razem z wcześniej zawartymi ich wartość przekroczy 30 mld zł, czyli będziemy na półmetku Krajowego Programu Kolejowego – podkreśla prezes.
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk przypomina, że branża wątpiła, czy uda się wykorzystać fundusze z bieżącej unijnej perspektywy oraz środki budżetowe, ponieważ poprzednia ekipa pozostawiła puste szuflady.
PLK zmieniła organizację przetargów. Członek zarządu PKP PLK ds. rozwoju i przygotowania inwestycji Włodzimierz Żmuda wskazuje, że w przypadku bardziej skomplikowanych projektów spółka stosuje przetargi w systemie „buduj", w której projektanci PLK zdobywają decyzje lokalizacyjne i środowiskowe. – Dzięki temu wykonawcy nie tracą czasu na sprawy administracyjne. W przypadku prostych projektów, w których łatwo jest zdefiniować proces, wykorzystujemy zasadę „projektuj i buduj". Muszę jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta