Koleje | Uniwersalne lokomotywy Pomkną po szynach na prąd i na ropę
Robert Przybylski Koleje potrzebują nowych, dwunapędowych lokomotyw do ruchu towarowego i pasażerskiego. Pierwszą zbuduje bydgoska Pesa.
Lokomotywy dwunapędowe z napędem elektrycznym i spalinowym mogą prowadzić pociągi po liniach zelektryfikowanych jak i pozbawionych trakcji, bez konieczności czasochłonnej zmiany lokomotywy. Poprowadzą zarówno pociągi osobowe, jak i intermodalne.
Pierwszym przewoźnikiem, który przetestuje taką lokomotywę, jest PKP InterCity. – Pojazdy dwunapędowe umożliwią obsługę pociągów na różnych liniach (zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych) bez konieczności zmiany pojazdu oraz wykonywanie manewrów ze składami na stacjach końcowych bez potrzeby wykorzystania lokomotyw spalinowych. Pozwoli to na dużą oszczędność czasu oraz pieniędzy – wyjaśnia członek zarządu PKP InterCity Jarosław Oniszczuk.
PKP InterCity SA, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz SA oraz Instytut Pojazdów Szynowych Tabor podpisały 27 września 2017 roku umowę o współpracy badawczo-rozwojowej w ramach projektu budowy lokomotywy dwunapędowej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta