Seniorzy nie będą naciągani przez dostawców prądu
Media | Rzecznicy konsumentów walczą o unieważnienie umów sprzedaży energii, a UOKiK szykuje zmiany. Renata Krupa-Dąbrowska
To prawdziwa plaga. Setki starszych osób w całej Polsce zawiera niekorzystne umowy na sprzedaż energii elektrycznej lub gazu, a potem gorzko tego żałuje. Płacą bardzo wysokie rachunki. Wyplątać się z takiej umowy jest niezwykle trudno. W ich imieniu interweniują rzecznicy konsumentów. Problem widzi zarówno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i Urząd Regulacji Energetyki. Pierwszy nakłada wysokie kary, drugi cofa koncesje. To jednak za mało. Szykuje się więc zmiana przepisów.
Osoby starsze na celowniku
– Do osób w wieku 70–90 lat przychodzą pracownicy elektrowni lub gazowni. Jedni nęcą niskimi cenami. Inni podszywają się pod dotychczasowego dostawcę, wręczają jego gadżety reklamowe. Informują, że muszą zaktualizować starą umowę, bo zmieniły się przepisy. Nie tłumaczą seniorom, że zawierają je z nową firmą – mówi Longina Kaczmarek, rzecznik konsumentów ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta