Inwestycyjny boom w portach
2018 rok przyniósł kolejne rekordy przeładunków w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Nowe inwestycje przyciągną większe statki i jeszcze więcej towarów.
W ubiegłym tygodniu Port Gdańsk podpisał z konsorcjum firm, którego liderem jest Strabag, wartą 183 mln zł umowę na rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego. Prace mają się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu. Przeszło kilometrowe nabrzeże stanie się bardziej funkcjonalne, co pozwoli obsługiwać więcej różnego rodzaju statków. Zwiększy się jego przepustowość i poprawi bezpieczeństwo w czasie manewrów i cumowania jednostek. – Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom rozwijającego się rynku, ale także by stać się największym portem na Bałtyku – mówił podczas podpisywania kontraktu Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Coraz głębiej i szerzej
Rozbudowuje się również Gdynia. 28 grudnia uzyskała od Centrum Unijnych Projektów Transportowych 273 mln zł dofinansowania na przebudowę obrotnicy dla statków, pogłębienie akwenów wewnętrznych i modernizację nabrzeży. Pozwoli to obsługiwać większe jednostki. Tydzień wcześniej zawarto ze Strabagiem kontrakt na przebudowę Nabrzeża Włoskiego. Koniec roku przyniósł także porozumienie Zarządu Morskiego Portu Gdynia z Ministerstwem Obrony Narodowej na poszerzenie wejścia do portu oraz zakończenie tzw. dialogu technicznego przygotowującego budowę nowego portu zewnętrznego.
Także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta