Wielokulturowa praca w biurze i w fabryce
Szybko rosnąca w Polsce liczba zagranicznych pracowników sprawia, że nie tylko globalne korporacje, ale i krajowe przedsiębiorstwa muszą zacząć zwracać uwagę na kwestię różnic kulturowych i związane z tym wyzwania.
Co szósty z polskich pracowników uczestniczących w niedawnym badaniu agencji Procontent Communication przyznał, że doświadczył w miejscu pracy konfliktu na tle kulturowym. Wraz z rosnącą liczbą obcokrajowców zatrudnionych w polskich firmach takich deklaracji będzie przybywać, tym bardziej że prawie ośmiu na dziesięciu ankietowanych twierdzi, że ich pracodawca nie prowadzi żadnych działań w zakresie edukacji na temat różnic kulturowych albo on sam o takich działaniach nie wie. Polscy pracownicy więc często są zdani na intuicję i własne doświadczenia międzykulturowe zdobyte podczas zagranicznych podróży czy saksów.
Masa krytyczna
Jak zwraca uwagę Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication, różnorodność kulturowa jest w polskich firmach nowym zjawiskiem. Do niedawna ograniczała się do spółek zachodnich korporacji, choć i tam nie ma już tak dużego znaczenia jak w latach 90., gdy zjeżdżali do nas masowo tzw. ekspaci, czyli specjaliści i menedżerowie z zagranicy. Dzisiaj w spółkach globalnych koncernów dominuje krajowa kadra, a na różnice kulturowe zwracają uwagę ci pracownicy, którzy jeżdżą do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta