W inteligentnych ekranach drzemie przyszłość handlu detalicznego
Samsung Brand Store w warszawskiej Arkadii czy lotniskowe sklepy Baltona to doskonałe przykłady jak skutecznie korzystać z technologii digital signage oraz analizy bieżących i historycznych zachowań klientów. michał duszczyk
Tradycyjne sklepy w rywalizacji z e-commerce muszą coraz częściej sięgać po innowacyjne rozwiązania i nowe technologie, które są w stanie przyciągnąć klienta i zwiększyć sprzedaż. Przykładem są nowoczesne ekrany LCD i LED, które mogą nie tylko wyświetlać informacje o produktach i promocjach, ale również angażować konsumentów, a także zbierać cenne i – co istotne – zanonimizowane dane o klientach. Eksperci mówią wprost: digital signage to przyszłość handlu detalicznego, a tzw. triggering i audience measurement (analiza upodobań konsumentów) to mechanizmy, z których dotąd głównie korzystać mogli sprzedawcy internetowi.
Co więcej, ekran dotykowy w sklepie pozwala rozszerzyć jego ofertę i połączyć świat offline z online. Digital signage umożliwia więc przenikanie się e-commerce i tradycyjnego handlu.
Poligon doświadczalny
Poligonem doświadczalnym dla technologii digital signage jest Samsung Brand Store Arkadia. Firmowy salon Samsunga w Warszawie wykorzystuje wiele innowacyjnych rozwiązań. Np. frontowe ekrany QLED, zachęcające do wejścia to nowatorskie rozwiązanie prezentujące treści powiązane m.in. z aktualną pogodą. W praktyce, gdy na zewnątrz pada deszcz, wyświetlany jest klip, na którym pokazywane są takie cechy naszych smartfonów jak wodoodporność – mówi Andrzej Czechowski, CDO w Samsung Electronics Polska....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta