Wsie i małe miasta najczęściej kupują ubrania w necie
Już niemal co drugi Polak kupuje odzież w sieci. Więcej wybiera tylko sklepy w centrach handlowych, a te kanały coraz mocniej zarówno konkurują, jak i się uzupełniają. piotr mazurkiewicz
Internet jako miejsce kupowania ubrań wygrywa zdecydowanie z bazarami, mocnym punktem w polskich zwyczajach zakupowych w wielu kategoriach, odzieży również. Jak wynika z badania CBRE, e-zakupy ubrań są oczywiście popularne wśród młodych konsumentów, 57 proc. w grupie 25–34 lata kupuje w ten sposób, ale wśród tych w wieku 35–44 lata liczba wskazań jest taka sama.
Pod względem miejsca zamieszkania zakupy online są hitem w miastach do 20 tys. mieszkańców – 53 proc. osób kupuje tam online, na wsi też wysoko – 51 proc. W dużych miastach i aglomeracjach liczba spada poniżej 50 proc.
– Internet zmienia podejście do handlu, nasza grupa własne sklepy chce otwierać raczej w dużych miastach, gdzie nowych centrów brakuje. Jeśli chodzi o mniejsze,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta