W miejskich autobusach mocno rośnie napięcie
W ubiegłorocznych rejestracjach nowych miejskich autobusów przeszło połowa pojazdów miała już napęd alternatywny, a co czwarty – elektryczny. Udział tych ostatnich będzie się szybko zwiększał.
W miejskim transporcie dokonuje się ekologiczny przełom. Liczba elektrycznych autobusów przebiła poziom 400 i wszystko wskazuje na to, że dalej będzie szybko rosła. Według branżowego serwisu Infobus przewoźnicy mają już podpisane umowy na dostawy następnych 257 elektrobusów. Na kolejne 62 uruchomiono przetargi, a dla zakupu 26 pojazdów, które na przetarg czekają, jest zapewnione finansowanie.
Elektryfikacja taboru przyspieszyła w 2020 r.: na 704 zarejestrowane nowe autobusy miejskie przeszło połowa miała napęd alternatywny, a co czwarty – elektryczny. W porównaniu z poprzednim rokiem to radykalna zmiana: w całym 2019 r. zarejestrowano 55 elektrobusów, o dziewięć mniej z porównaniu z 2018 r. – Jeśli dwa lata temu i rok temu udział elektrycznych autobusów w miejskim rynku wynosił 5,6 proc., to teraz wzrósł do 28,5 proc. – podaje Infobus.
Mniejsi też chętni
Ten elektryczny skok to zasługa Warszawy, gdzie Miejskie Zakłady Autobusowe w końcu ub.r. sfinalizowały gigantyczny kontrakt z Solarisem na dostawę 130 przegubowych pojazdów Urbino 18 electric. W rezultacie Warszawa, mająca teraz 160 elektrobusów,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta