Prowizja i nadwyżka ceny też do rozliczenia
Za podstawę opodatkowania kompleksowej usługi pośrednictwa świadczonej przez spółkę na rzecz hoteli partnerskich, z wykorzystaniem bonu uprawniającego ostatecznego nabywcę do pobytu w wybranym hotelu, należy uznać wszystko, co stanowi zapłatę.
W 2015 r. spółka wystąpiła o interpretację przepisów o VAT. Konkretnie chodziło o opodatkowania sprzedaży bonów i jej dokumentowania oraz podstawy opodatkowania dla świadczonych usług pośrednictwa. Podatniczka wyjaśniła, że w przyszłości będzie chciała oferować sprzedaż wirtualnych bonów, które będą w pełni przedpłacone przez klientów i wykorzystywane przez firmy do sprzedaży promocyjnej swoich produktów lub jako prezenty dla konsumentów końcowych. Z wniosku wynikało, że wykorzystanie bonów może nastąpić tylko i wyłącznie poprzez system rezerwacyjny za pośrednictwem strony internetowej, na którym będą znajdować się oferty od hoteli partnerskich, z którymi spółka nawiąże współpracę. Bony będą zaś „konsumowane" przez końcowych odbiorców do krótkich pobytów w hotelach partnerskich, a pobyty te będą z góry opłacone przez klientów (podmioty gospodarcze). Poszczególne rodzaje bonów będzie można wykorzystać dla odpowiednio skonstruowanych pakietów o ściśle określonych wartościach. Ceny zakupu bonów dla klientów prowadzących działalność w zależności od ilości, będą sprzedawane z rabatami od 8 do 15...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta