Jak się wyróżnić na konkurencyjnym rynku pracownika
Współczesny pracodawca wie, że benefity są ważne. Jednak z naszych obserwacji wynika, że wciąż mało firm umiejętne dobiera benefity do oczekiwań pracowników. A tylko wtedy możemy mówić o sukcesie świadczeń pozapłacowych.
Z przeprowadzonych na zlecenie Edenred badań wynika, że 90 proc. pracowników wysoko ocenia pracodawców oferujących benefity, ale tylko 15 proc. z nich uważa, że są one bardzo dobrze dobrane do ich potrzeb (1). To naprawdę mało biorąc pod uwagę powszechny dostęp do tych świadczeń oraz wielkość rodzimego rynku benefitów, który szacuję się na ok. 16 mld zł. Ważne jest zatem zadbanie, aby benefity były dobrze dopasowane. Wiele firm pyta nas, jak to osiągnąć, a tym samym wyróżnić na tle innych?
Przede wszystkim polecamy postawić na benefity, z których pracownicy będą rzeczywiście korzystać, które adresują potrzeby jak największej liczby pracowników i są korzystne finansowo dla pracowników i pracodawców. Zacznijmy od przeglądu benefitów, ponieważ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta