Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocje są najważniejsze

31 marca 2023 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Sieci sklepów czują rosnącą presję ze strony klientów na obniżki cen. Mimo to wiele firm handlowych właśnie teraz planuje ekspansję.

Aż 68 proc. sklepów ocenia, że oczekiwania klientów w kwestii obniżania cen są coraz wyższe z powodu rosnących kosztów życia – wynika z dorocznego Adyen Retail Report 2023, który ukaże się w maju. Dane na podstawie ankiety wśród 500 menedżerów firm handlowych w Polsce „Rzeczpospolita” publikuje pierwsza.

– Promocje bezsprzecznie są najważniejszym motywem zakupowym dla Polaków, szczególnie w dzisiejszych czasach – mówi Krzysztof Łuczak, ekonomista Grupy Blix.

Firmy handlowe boją się też spadku siły nabywczej oraz pojawienia się nowych graczy. Przybywa bowiem dyskontów zarówno spożywczych, jak i przemysłowych.

Co czwarta firma handlowa widzi jednak szanse na ekspansję. – Każdego roku planujemy pozyskanie lub otwarcie około 500 nowych sklepów franczyzowych – mówi Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash, operatora takich sieci handlowych, jak m.in. ABC, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan.

Wydanie: 12535

Wydanie: 12535

Spis treści
Zamów abonament