Benefity dla pracowników zyskują na znaczeniu
Świadczenia pozapłacowe stanowią o atrakcyjności oferty pracodawcy i jego pozycji wśród innych firm.
Najwyższa od ponad dwóch dekad inflacja przekłada się na spadek siły nabywczej pracowników. Skutkuje rosnącą presją na wynagrodzenia i zaostrzającą się walką o talenty. W utrzymaniu obecnych pracowników i pozyskaniu nowych mogą pomóc benefity.
– Pozapłacowa oferta pracodawcy mówi wiele o kulturze firmy oraz atmosferze panującej w organizacji, co istotnie wpływa na jej odbiór przez potencjalnych kandydatów – podkreśla Agnieszka Czarnecka, menedżer doradztwa personalnego w Hays Poland.
Ewolucja potrzeb
Benefity na przestrzeni ostatnich lat mocno się zmieniały. Prawdziwą transformację przeszły w pandemii. Niektóre dodatki stały się mało użyteczne, jak np. karty multisport do zamkniętych siłowni, za to inne zyskały na znaczeniu.
– Pracownicy zaczęli doceniać własne zdrowie, dlatego w 2021 roku 45 proc. wskazało pakiet opieki medycznej jako najważniejszy benefit – wynika z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” – mówi Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service. Dodaje, że kolejną metamorfozę świadczenia pozapłacowe przeszły w zeszłym roku z powodu wybuchu wojny i szalejącej inflacji. Aż 65 proc. pracowników chciałoby stałej podwyżki wynagrodzenia. Najbardziej zależy na tym osobom w grupie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta