Na Wyspach stracą konsumenci, klimat i gospodarka
Choć trochę ponad rok przed wyborami brytyjski premier Rishi Sunak deklaruje, że politykę klimatyczną łagodzi, by wesprzeć konsumentów, to nie zyskają nawet oni.
Po dwóch tygodniach, od kiedy premier Rishi Sunak zapowiedział, że zakaz produkcji aut elektrycznych w Wielkiej Brytanii wejdzie w życie nie w 2030 r., ale pięć lat później, nadal trwa szacowanie konsekwencji tego ruchu. Brytyjczycy od zawsze byli liderem wśród lobbujących na rzecz bardziej ambitnych działań w sprawie klimatu i miała do tego silny mandat. Spośród gospodarek grupy G7 to właśnie brytyjska zdołała od 1990 r. najbardziej ograniczyć emisje gazów cieplarnianych.
Rozwadnianie polityki
W 2008 r. jako pierwsza wprowadziła wiążące cele redukcji emisji, a wysokie wymagania w tej kwestii utrzymywał jeszcze rząd uważanego za populistę Borisa Johnsona. Na radykalny zwrot w tej kwestii zdecydował się jednak rządzący od roku Sunak, a przyczyną były naciski jego zaplecza, w sytuacji gdy stanowiąca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta