Komitety wyborcze zostawiają miliony Big Techom
Dwie największe partie polityczne walczące o władzę w Polsce w wyborach parlamentarnych mogły wydać na reklamy w serwisach Alphabetu i Meta już niemal 10 mln zł.
Im bliżej 15 października, dnia wyborów parlamentarnych w Polsce, tym większe kwoty płyną od partii politycznych na reklamy w internecie. Najwięcej wydaje Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości, a najwięcej zarabia Alphabet, właściciel YouTube’a i Google’a – wynika z raportu Fundacji im. Stefana Batorego (Fundacja Batorego) przygotowanego na podstawie danych firmy Sotrender.
PiS stawia na YouTube’a
Fundacja Batorego i Sotrender opublikowały do tej pory trzy raporty poświęcone wydatkom komitetów partii politycznych na reklamę na największych platformach społecznościowych: na Facebooku i Instagramie (Grupa Meta) oraz na YouTubie oraz w wyszukiwarce Google. Po trzech falach, według obliczeń „Rzeczpospolitej”, pięć komitetów: PiS, Koalicji Obywatelskiej, Nowej Lewicy, Konfederacji oraz Bezpartyjnych Samorządowców, zostawiło w tych serwisach około 9,5 mln zł. Jak wyjaśnia prezes Sotrendera dr Jan Zając, są to przy tym te wydatki, które platformy ujawniają same, w ramach przyjętej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta