Sasnal na wystawie i ekranie
Stedelijk w Amsterdamie otworzyło wystawę Wilhelma Sasnala „Malarstwo jako rekwizyt”, m.in. z obrazami, które zagrają w planowanym na ten rok filmie Sasnala według prozy Roberta Walsera.
Jedno z najważniejszych europejskich muzeów, gdzie od połowy marca trwa wielka ekspozycja Mariny Abramović, prezentuje jednocześnie prace Wilhelma Sasnala.
Na ekspozycję „Malarstwo jako rekwizyt” składa się 25 obrazów, m.in. „Bez tytułu”, według „Tańca” Henriego Matisse’a. Część posłużyła jako rekwizyty w najnowszym projekcie filmowym Sasnala „Człowiek do wszystkiego” według powieści szwajcarskiego pisarza Roberta Walsera z 1907 r., zacierając granice pomiędzy sferami sztuki i filmu, zderzając się ze współczesnym światem (w filmie gra m.in. obraz według okładki albumu „The Smiths”). Dodajmy, że „Człowiek do wszystkiego” w tłumaczeniu Teresy Jętkiewicz (PiW) w pierwszej edycji z 1972 r. zatytułowany był „Willa pod Gwiazdą Wieczorną”.
Sasnal i dawny kanon
„Malowanie jako rekwizyt” zostało zaprojektowane specjalnie dla Sali Honorowej IMC Stedelijk, zlokalizowanej w samym sercu słynnych muzealnych ekspozycji kolekcji sztuki awangardowej.
Wystawa przygotowana przez Sasnala z kuratorem Adamem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta