Władzę nad światem ma pokolenie Z
To właśnie oni tak naprawdę napędzają zmiany. Pokolenie Z nie może żyć tylko obietnicami – mówi Nathalie Roos, dyrektor generalna Lipton Teas and Infusions.
Porozmawiajmy o bardzo interesującej grupie klientów, jaką jest pokolenie Z. Jakie są najważniejsze jej cechy?
Rzeczywiście, to bardzo interesująca grupa. Mówiąc najkrócej – pokolenie Z ma władzę. Nie tylko stanowi ogromną część populacji, ale do 2030 r. będą to 2 mld ludzi, co oznacza jedną czwartą całej populacji świata. Wzrastać będzie także ich potencjał ekonomiczny: dochody pokolenia Z zwiększą się siedmiokrotnie, a wydatki sześciokrotnie. Te osoby będą więc bardzo znaczącymi odbiorcami dla takich firm jak my, działających w branży dóbr konsumpcyjnych; jak pan wie, jako Lipton Teas and Infusions sprzedajemy przede wszystkim herbatę, ale nie tylko. Tak więc pokolenie Z jest u władzy, ponieważ to oni mają wpływ na świat. Są znacznie bardziej wymagający niż jakiekolwiek wcześniejsze pokolenie. Są bardzo świadomi zdrowia, troszczą się o planetę i oczekują od nas natychmiastowego działania.
W jaki więc sposób to pokolenie może zmienić rynek konsumencki?
To właśnie oni tak naprawdę napędzają zmiany. Pokolenie Z nie może żyć tylko obietnicami. My mówimy, że chcemy osiągnąć zerowy poziom emisji netto do 2050 roku. Każdy dyrektor generalny deklaruje, że chce to osiągnąć. Ale co to oznacza w praktyce? Rzeczywistość jest taka, że CEO nie pozostaje na stanowisku dłużej niż siedem lat....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta