Konsumenci i technologie – to dziś wyzwania handlu
Handel jednoczy świat – mówili eksperci podczas Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. A jednak wyzwań przybywa. To zarówno napięcia geopolityczne i gospodarcze, jak i wciąż nowe przepisy.
Wyzwania dla handlu w Polsce i w Europie, trudności do przezwyciężenia ze strony sytuacji geopolitycznej, ekonomicznej oraz zmian zachodzących w otoczeniu gospodarczym, inwestycje w technologie, automatyzacja i wprowadzanie transformacji cyfrowej i wreszcie – klient w procesie zakupowym, analiza, jak trendy konsumenckie wpływają na kondycję sieci handlowych, system kaucyjny, wprowadzanie ESG – były głównymi tematami tegorocznej, szóstej już edycji Kongresu Handlu i Dystrybucji, która odbyła się 20 maja 2024 r. w hotelu Sofitel Warsaw Victoria w Warszawie.
Sieci inwestują miliardy
– Największe sieci handlowe zrzeszone w POHiD zainwestowały w Polsce 60 mld euro, stworzyły 300 tys. miejsc pracy, współpracują z polskimi producentami i rolnikami, łącznie 95 proc. asortymentu jest polskie, a eksport do naszych placówek poza granicami Polski daje 20 mld zł. To dobra, długofalowa współpraca, która daje stabilizację – mówiła Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, otwierając obrady kongresu.
Dodała, że wbrew obiegowej opinii sieci handlowe są jednym z największych płatników podatku CIT. Sama szacowana wartość podatku na 2023 r. to 4 mld zł. Jednak, jak zauważyła Renata Juszkiewicz, pandemia oraz wojna w Ukrainie zmieniły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta