Hipermarkety wracają do łask
Ruch w sklepach wzrósł w pierwszym półroczu o 5,5 proc. Skazywane na zniknięcie z rynku największe hipermarkety nieoczekiwanie mają... najlepszy wynik: 10,4 proc.
Firma Proxi.cloud prześledziła zachowania 1,5 mln polskich klientów, obserwując i analizując ruch ich smartfonów w pierwszym półroczu. „Rzeczpospolita” poznała wyniki tych badań jako pierwsza.
Ruch w sklepach spożywczych ogółem wzrósł w tym okresie o 5,5 proc., ale w hipermarketach było to aż 10,4 proc. To zaskakujące, bo w ostatnich latach klienci wybierali chętniej inne sklepy, zwłaszcza dyskonty. Zdaniem ekspertów na zmianę wpływ mogły mieć na przykład rozgrywki Euro 2024, które rozpoczynały się w czerwcu.
– Konsumenci woleli wybrać się hipermarketów, robiąc w nich wszystkie niezbędne zakupy, aby pozostały wolny czas spędzać na oglądaniu meczów, uzupełniając jedynie najpilniejsze potrzeby w najbliższych małych sklepach spożywczych – komentuje Mateusz Chołuj z Proxi.cloud. – Oczywiście, ponieważ rozpatrujemy tutaj perspektywę półroczną, nie można całego wzrostu wytłumaczyć turniejem piłkarskim, jednak na pewno miał on wpływ na końcowe wyniki – zastrzega.