Czy latanie jest dziś bezpieczne?
Od dawna nie było tyle zagrożeń dla lotnictwa cywilnego. Zamknięte przestrzenie powietrzne, konflikty zbrojne, hakerzy zakłócający sygnały GPS. A do tego niesforni pasażerowie, do których przewoźnicy stracili cierpliwość.
– Przestrzeń powietrzna nie powinna być wykorzystywana jako odwetowe narzędzie w konfliktach. Niestety jest inaczej – przyznaje Nick Careen, wiceprezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Najbardziej niebezpiecznie jest w Rosji. W wtorek, 10 czerwca, rano z powodu obaw przed ukraińskimi atakami dronowymi zamknięte były przez kilka godzin wszystkie moskiewskie lotniska oraz obydwa w Sankt Petersburgu. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wcześniej rekomendowała omijanie przez linie lotnicze zachodniej części Rosji, a incydent z zestrzeleniem embraera 190 Azarbaijan Airlines 25 grudnia 2024, w którym zginęło 38 osób, dowiódł, że i południe tego kraju nie jest bezpieczne. Do rosyjskich miast latają jednak przewoźnicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta