Chińskie e-auta zalewają świat. Europa bije na alarm
Podczas gdy Azja notuje gwałtowny wzrost rejestracji e-aut, UE zmaga się z hamującym popytem, rosnącymi kosztami i obawami o utratę konkurencyjności. Bruksela chce ratować rynek przed chińską ekspansją.
Już za tydzień Komisja Europejska ma opublikować propozycje pakietu pomocowego dla przemysłu motoryzacyjnego, zmagającego się z kryzysem wskutek narzuconego przez władze UE tempa przechodzenia na elektryfikację. Pakiet, jaki zostanie przedstawiony 10 grudnia, ma dotyczyć realizacji celów emisyjnych na lata 2030 i 2035, które według pierwotnych założeń miałyby doprowadzić do całkowitego zakazu wprowadzania na rynek samochodów spalinowych, w tym hybryd oraz hybryd plug-in.
Azja przyspiesza, Europa zwalnia
W branży napięcie rośnie, gdyż w jej stanowiskach podkreślany jest całkowity brak szans na pełną elektryfikację w ciągu najbliższych dziesięciu lat. – Obecne tempo wzrostu rynku samochodów elektrycznych dla samochodów osobowych i lekkich dostawczych wskazuje, że cele w zakresie emisji CO2 do 2030 i 2035 r. nie są już osiągalne – stwierdza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA. Na przeszkodzie stoją zwłaszcza gigantyczne koszty elektrycznej transformacji, powtarzające się problemy z łańcuchami dostaw części i komponentów, a przede wszystkim znacznie słabszy od zakładanego popyt na samochody elektryczne. – Pakiet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

