Polacy z botem na zakupach
Polacy stają się europejskimi liderami w łowieniu okazji z pomocą botów. Wkrótce AI przestanie tylko doradzać, a zacznie sama wydawać pieniądze. I tu pojawia się zagrożenie. Czy algorytm nas oszuka?
Ruszył przedświąteczny szczyt zakupowy i wygląda na to, że w tym roku nie obędzie się bez pomocy sztucznej inteligencji. Najnowsze badania pokazują, że Polacy są w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o szukanie z pomocą AI zakupowych okazji, świątecznych inspiracji i oszczędności. A przed nami kolejny krok – przejście z poziomu zasięgania opinii AI, na poziom zlecania jej zakupów.
Polacy stali się liderami Europy
Szacuje się, iż ponad jedna trzecia respondentów z Polski (37 proc.) korzysta z AI, aby ułatwić sobie zakupy. Opinie na ten temat są pozytywne – 52 proc. przyznaje, że technologia pomaga odnaleźć inspirację podczas zakupów odzieży i dodatków, produktów spożywczych, a także w innych sferach życia. W ostatnich miesiącach już co dziesiąty Polak po raz pierwszy skorzystał ze wsparcia bota w procesie zakupowym – wynika z analiz Adyen. A te liczby szybko rosną. Revolut zapytał Europejczyków, czy sztuczna inteligencja wywiera większy wpływ na nasze decyzje zakupowe i decyzje finansowe niż rok temu i co czwarty ankietowany przyznał, że tak. Wśród polskich uczestników badania ów odsetek był zdecydowanie wyższy i sięgał 36 proc. Wyprzedziliśmy pod tym względem m.in. Hiszpanów, Węgrów, Belgów i Holendrów. Raport Revoluta wskazuje, że takich narzędzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
