Renault: sukces clio i logana
Obroty Renault w trzecim kwartale zwiększyły się o 1 proc., do 9,44 mld euro, a po 9 miesiącach o 2,9 proc., do 30,87 mld euro dzięki przede wszystkim dobrej sprzedaży za granicą. Przyczyniła się do tego popularność taniego auta Logan, produkowanego w Rumunii, Rosji, Maroku i Kolumbii. Również Samsung Motors dołożył się swoimi modelami SM5, SM7 i zapowiedzią nowego SM3. Klienci Renault kupują też od 16 września trzecią wersję clio, która cieszy się dużym powodzeniem na najważniejszych rynkach. Mimo wyników nieco gorszych od oczekiwanych przez analityków, popularność nowych aut sprawiła, że akcje Renault zyskały w Paryżu 0,41 proc., do 72,76 euro, przy spadku głównego indeksu giełdowego CAC o 1,41 proc.
afp, reuters, dpa, p.r.