Informacja - tak, reklama - nie
Andrzej Michałowski : Zabrakło jej informacji. Coraz więcej prawników zaczyna się specjalizować, bo już nie sposób znać się na wszystkim. Nie tylko środowisko, ale i samorząd zaczyna akceptować informowanie o preferencjach zawodowych, bo to ułatwia życie klientom. Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie np. pracuje nad stworzeniem katalogu adwokatów uwzględniającego ich zawodowe zainteresowania.
Co może dziś adwokat, jeśli chodzi o informowanie o swojej praktyce?Granice wyznaczają: absolutny zakaz reklamy zapisany w kodeksie etyki i orzeczenia sądów dyscyplinarnych. To trudna tematyka, więc rzecznicy dyscyplinarni wszczynają postępowania tylko w oczywistych sytuacjach. Gdy np. adwokat wykupi całostronicowe ogłoszenie w gazecie o zmianie numeru telefonu, wiadomo, że służy to promocji, a nie poinformowaniu stałych klientów.
Zasady kodeksu etycznego są jednak ogólnikowe. Adwokaci, którzy chcą zgodnie z nimi informować o swoich usługach, nie wiedzą, co im wolno.Zgadza się. Chociaż zawodowo zajmuję się reklamą, sam mam wątpliwości,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta