Zdalna nauka niejedno ma imię
Według badania "Report on Learning Management Systems", przeprowadzonego w 2007 roku wśród 930 specjalistów z 840 firm i organizacji lokalnych i globalnych, zajmujących się szkoleniami zdalnymi, rynek ten rozwija się bardzo szybko. Spośród ankietowanych aż 29,8 proc. zamierza rozbudować swój system e-learningowy w ciągu następnych 12 miesięcy. Większość systemów do zdalnych szkoleń została wdrożona w ciągu ostatnich dwóch lat, jest więc niemal nowa. Rozbudowę systemów szkoleniowych przeprowadza się jako inwestycję długoterminową, nie zwracając specjalnej uwagi na bieżące koszty. Świadczy o tym choćby fakt, iż 11 proc. zapytywanych uważa, że nie osiągnie poziomu zysków z tych inwestycji, gwarantujących zwrot poniesionych nakładów.
Duży wzrost rynku e-learningowego, sięgający 35 - 50 procent rocznie, widoczny jest także od kilku lat w Polsce. W naszym kraju głównym czynnikiem napędzającym rozwój zdalnej edukacji jest niższy łączny koszt niż w przypadku szkoleń konwencjonalnych. Przeszkolenie pracownika przy wykorzystaniu wirtualnej platformy edukacyjnej kosztuje średnio od trzech do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta