Lokalni producenci wciąż mocni
Rynek aplikacji biznesowych w Polsce systematycznie rośnie. Według raportu IDC Poland "Poland Enterprise Application Software 2007 - 2011", w 2006 r. zwiększył się o 6 proc. i jego wartość wyniosła 175,4 mln dol.
Z raportu wynika, że najchętniej kupowane są w Polsce systemy wspierające finanse, kadry i płace oraz realizację zamówień i sprzedaży. Wartościowo miały one ponad 55 proc. rynku. Reszta to głównie rozwiązania typu CRM, Business Analytics, SCM. Najciekawszym zjawiskiem jest większa dynamika wzrostu rynku aplikacji biznesowych dla średnich firm.
Największe koncerny IT traktują nasz kraj jako jeden z obszarów o wysokiej dynamice rozwoju informatyki biznesowej. W 2006 r. największe udziały rynkowe miał SAP z 36,94 proc. Łącznie firmy zachodnie (SAP, Oracle, IFS, Microsoft, QAD) przejęły 61,86 proc. polskiego rynku. Ale firmy lokalne miały 38,14 proc., z czego ComArch 8,31 proc. Zważywszy, że mimo prowadzonej od kilku lat marketingowej ofensywy koncerny IT nie weszły dotąd na rynek MSP, obraz jest jasny: dominują na nim lokalni producenci.
Skąd tak mocna ich pozycja? Głównie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta