Roczny bilans krok po kroku
W zależności od formy twojej działalności masz do dyspozycji cztery metody rocznego rozliczenia dofinansowań wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników
Przedsiębiorcy mogą się rozliczyć metodą:
- podwyższonych, rzeczywistych kosztów zatrudnienia niepełnosprawnych,
- kosztów zryczałtowanych (ryczałt),
- mieszaną (część pracowników według podwyższonych, rzeczywistych kosztów, a reszta według ryczałtu).
Nieprowadzącym działalności gospodarczej wolno zastosować uproszczony sposób zaliczki.
Dofinansowanie wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników i/lub refundacja składek ZUS to rekompensata dodatkowych podwyższonych kosztów zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Zatrudniający muszą zatem uzasadniać podwyższone koszty, z jakimi jest związana praca niepełnosprawnych. Robią to, licząc i dokumentując wszystkie wydatki albo posługując się kosztami zryczałtowanymi. Te ostatnie ustala rozporządzenie Rady Ministrów z 29 stycznia 2007 r.
Pracodawcy niebędący przedsiębiorcami nie mają obowiązku (i nie mogą) wykazywać kosztów. Rozliczają się w sposób uproszczony metodą zaliczki. Nie dotyczy ich cytowane rozporządzenie.
Jaki okres...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta