Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czas przełomu w reklamie TV

10 marca 2008 | Ekonomia | Jakub Bierzyński

Po paru chudych latach przyszedł czas na radykalną zmianę reguł gry na polskim rynku telewizyjnym – pisze szef OmnicomMediaGroup

Narastająca przewaga popytu nad podażą czasu reklamowego powoduje drastyczne zmiany w strukturze cen, jak i w sposobie funkcjonowania rynku. Wszystko wskazuje, że ten rok będzie ostatnim rokiem odrabiania strat, jakie stacje telewizyjne poniosły z powodu recesji pierwszych lat XXI w. Wracają mocniejsze niż kiedykolwiek. Bezprecedensowa redukcja zleceń złożonych przez domy mediowe na reklamę telewizyjną w marcu wywołała niepokój graniczący z paniką wśród ich klientów. Wygląda na to, że ten rok będzie wyjątkowo dla reklamodawców niespokojny.

Media wyczuwają recesję

Od początku powstania rynku telewizyjnego w Polsce reguły gry narzucała TVP. Dominująca pozycja tej stacji w oglądalności powodowała, że to jej cennik był punktem odniesienia dla reszty rynku. Czas reklamowy sprzedawano i kupowano według prostego schematu: stacje z miesiąca na miesiąc publikowały cenniki, czyli kwotę, jaką klienci powinni zapłacić za emisję 30-sekundowej reklamy w bloku reklamowym. Stacje telewizyjne sprzedawały ok. 70 proc. zasobów. Klienci byli skłonni zapłacić więcej za blok reklamowy trafiający do pożądanej przez nich widowni. Cena reklamy była więc wypadkową wielu czynników: popytu na czas reklamowy, jego przewidywanej oglądalności oraz specyficznej struktury społeczno-demograficznej widowni.

Wolny rynek regulował ceny według zasady niewidzialnej ręki. Do czasu. Po załamaniu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7960

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Apartament na Słowacji i działka na Margaricie
Bazylika Omara Bongo
Berlin bez Sony
Ceny ziemi są dziś astronomiczne
Ceny ziemi z miesiąca na miesiąc idą w górę
Deweloperzy wdrażają nowe projekty
Działka koło Zalewu
Dziś umowa, przeprowadzka do biura w przyszłym roku
Jednopokojowe mieszkanie za miastem za 100 tysięcy
Kamienice zawsze w cenie
Marzenia o okienku
Mało ofert
Na siedem budów jeden kierownik
Na stawianie słupów przedsiębiorca umówi się z właścicielem pola lub łąki
Niskie raty nie zawsze oznaczają tani kredyt
Nowości - co proponują producenci narzędzi
Odpowiadasz za długi poprzedniego właściciela
Orzeczenia z ostatniej chwili
Ostrożność zamiast entuzjazmu na rynku deweloperskim
Pożyczając na dom od banku, chroń się nie tylko od bezrobocia
Przybędzie finansowych doradców
Rekordowa sprzedaż lokali
Rolnik przedsiębiorca
Sprzedajemy powietrze nad gruntem
Stawki za lokale w centrum nieznacznie w górę
Stolica znów próbuje pozbyć się mieszkań
Sąsiedzi z jednego bloku konkurują o kupców
Ulga odsetkowa na dokończenie budowy
Umowy, powierzchnie i cesje pod lupą
Wesoła czeka na odkrycie
Wolą wynajmować
Z tchórzofretką w pakiecie
Zanim zainwestujesz, skorzystaj z porad fachowca
Zapytaj eksperta - czy spółdzielnia zwróci za wymianę okien
Zapytaj eksperta - czy to dług poprzedniego właściciela
Zapytaj eksperta - dwa mieszkania, jedna księga wieczysta
Zapytaj eksperta - firma administrująca czy zarządzająca?
Zapytaj eksperta - kłopoty z wykupem spółdzielczego mieszkania
Zapytaj eksperta - lokal użytkowy we wspólnocie
Zapytaj eksperta - podatki w spółdzielni
Zapytaj eksperta - szczeliny między płytami styropianu

Batalie i wodzowie wszech czasów

Zamów abonament