Media publiczne – między komercją, misją a polityką
Debata „Rzeczpospolitej”. Jakie powinny być publiczne media? Na ten temat debatowali 5 maja w naszej redakcji politycy i dziennikarze.
W dyskusji prowadzonej przez publicystę „Rz” Igora Jankego udział wzięli: posłanka PO i przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu Iwona Śledzińska-Katarasińska, posłanka PiS, wiceprzewodnicząca Komisji Kultury i była szefowa KRRiT Elżbieta Kruk, ekspert medialny Karol Jakubowicz oraz trzej prezesi Telewizji Polskiej: obecny – Andrzej Urbański, oraz jego poprzednicy – Jan Dworak i Bronisław Wildstein. Głos zabrali także Janina Jankowska, szefowa Rady Programowej TVP, i prezes PAP Piotr Skwieciński
Igor Janke: Media publiczne od początku wolnej Polski były celem podbojów politycznych i nie osiągnęły kształtu, z jakiego bylibyśmy zadowoleni. Dzisiaj wiemy, że rządząca partia jest zdeterminowana, by coś z tym zrobić, ale nie bardzo wiemy co. Niedawno usłyszeliśmy z ust ministra Rafała Grupińskiego, że być może TVP powinna być częściowo sprywatyzowana. Potem premier Tusk temu stanowczo zaprzeczał. Ale wkrótce prasa doniosła, że projekt nowej ustawy medialnej jest już prawie gotowy, a pracuje nad nim właśnie minister Grupiński. Zapraszałem pana ministra, ale poinformował mnie, że premier zabronił mu się wypowiadać na temat mediów. Chciałbym, byśmy dziś porozmawiali o tym, do czego powinniśmy dążyć, zakładając, że możemy mieć na to wpływ. Jaki ostateczny kształt powinny przyjąć media publiczne za kilka lat, jeśli oczywiście przeżyją do tego czasu?
Iwona Śledzińska-Katarasińska: Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta