Cannes bez faworyta
Nie sposób obstawiać zwycięzcy, gdy każdy ranking podsuwa inne nazwiska i tytuły
Thierry Fremaux, dyrektor artystyczny festiwalu, stawia na różnorodność. Powtarza, że współczesne kino jest bardzo pojemne: mieszczą się w nim filmy eksperymentalne, artystyczne, dla masowej widowni. Zaprasza więc do konkursu obrazy nakręcone w różnych stylach, nie zaniedbując nawet dokumentu i animacji. Dlatego wybory jurorów są coraz trudniejsze. W ubiegłym roku nikt nie miał wątpliwości. „4 miesiące, 3 tygodnie i 2 dni” zaszokowały i podbiły Croisette. Dzisiaj każdy ma innego faworyta.
W rankingu międzynarodowych dziennikarzy publikowanym przez pismo „Screen International” prowadzą „Trzy małpy” Nuri Bilge Ceylana. Ten mistrz nastroju pokazał film o kierowcy, który wziął na siebie winę swego pracodawcy-polityka i za wynagrodzenie przyznał się do spowodowania wypadku drogowego, w którym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta