Czytelnicy pytają dF odpowiada - Dowody na amortyzację warto przechowywać dłużej
Czy możemy po pięciu latach wyrzucić faktury i umowy potwierdzające nabycie środków trwałych?
Firmowe dokumenty możemy wyrzucić po upływie okresu przedawnienia. Ale te dotyczące środków trwałych warto trzymać dłużej. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się po pięciu latach. Okres ten liczy się od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku (art. 70 § 1 ordynacji podatkowej).
Z kolei art. 86 § 1 ordynacji podatkowej mówi, że firmy przechowują księgi i związane z ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta