Co najmniej 12 procent wzrostu
Od dwóch lat obroty polskiej branży logistycznej rosną w tempie około 20 procent rocznie, czyli trzy razy szybciej niż PKB, podczas gdy w Europie Zachodniej sektor ten ma tempo dwukrotnie większe. Czy utrzyma się ono w Polsce i w tym roku? – spytała prowadząca dyskusję o przyszłości rynku usług logistycznych prof. Halina Brdulak z SGH
Do rozmowy o sektorze logistycznym „Rzeczpospolita” zaprosiła reprezentantów firm z branży TSL: Ireneusza Gójskiego – prezesa Trade Trans, Janusza Górskiego – prezesa Schenkera, Krzysztofa Niemca – członka zarządu CTL Logistics, Sławomira Skrodzkiego – prezesa Equusa, Dariusza Wakułę – prezesa CJ International, Andrzeja Wiśniewskiego – doradcę zarządu Logistics Service.
Rok inwestycji
Specjaliści z branży TSL podsumowując 2007 rok, wskazali przede wszystkim przyczyny takiego tempa wzrostu tego rynku.
– Gdy porównamy rynek TSL Polski i PKB Niemiec z uwzględnieniem różnic w PKB, to okaże się, że jest on pięć razy mniejszy w Polsce niż w Niemczech, dlatego roczne przyrosty po 20 procent mnie nie dziwią – stwierdził Ireneusz Gójski. – Trade Trans otworzył w ub.r. swoją największą inwestycję, jaką jest Railport w Medyce. Wcześniej wybudował terminal w Dorohusku. Firma jako jedyna dysponuje na wschodniej granicy krytymi magazynami. Zainteresowanie nimi jest tak duże, że oba już trzeszczą w szwach, m.in. dlatego, że obsługują przewozy kolejowo-samochodowe. Gójski podkreśla jednocześnie, że już co piąta złotówka, która wpłynęła do Trade-Trans pochodzi z przewozów samochodowych. – Są one jednak zawsze połączone z kolejowymi – zastrzega. Firma wynajęła na warszawskiej Pradze magazyn o powierzchni 5 tys. mkw., ale musiała odbudować bocznicę,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta