Narodowe monopole
Rządy wspierają państwowe koleje, przez co utrudniają konkurencję na torach – uważa Mattias Raith, członek zarządu CTL Logistics
Jego zdaniem w dzisiejszym świecie tylko koleje pozostają narodowe. Rządy oraz European Rail Agency chcą, aby tak pozostało. Według Mattiasa Raitha również administracje państwowe ograniczają się do mówienia o potrzebie liberalizacji przewozów kolejowych, gdy w rzeczywistości odwlekają proces, tłumacząc ślimacze tempo zmian skomplikowaną materią.
– W lotnictwie wszyscy mówią po angielsku. W transporcie drogowym zaś nieznający żadnego zachodniego języka kierowca z Rumunii spokojnie dojedzie do Irlandii. Natomiast w dwujęzycznej Belgii maszynista z Flandrii nie może wjechać pociągiem do części walońskiej –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta