Forsa to nie wszystko
Są pieniądze, jest towar do przeładunku, ale brakuje terenów do budowy kolejowych terminali intermodalnych
W połowie czerwca Polzug otworzy we Wrocławiu zmodernizowany terminal intermodalny. Już teraz takich placówek potrzeba dużo więcej, ale w najbliższych miesiącach nikt nie zapowiada kolejnych tego typu uroczystości.
– Planujemy budowę i modernizację terminali od kilku lat. Znaleźliśmy tereny, do których jest dostęp zarówno od strony torów, jak i drogi, ale nie można ich kupić. Takie tereny są trudne do znalezienia i dlatego inwestycje się odwlekają – tłumaczy Janusz Skinder, członek zarządu firmy Polzug. – Są to poważne pieniądze. Metr kwadratowy gruntu kosztuje do 150 zł, a pod terminal potrzeba 15 ha, czyli za samą ziemię można zapłacić nawet ponad 22 mln zł. Do tego trzeba dodać wydatki na utwardzenie terenu i wyposażenie – jedna suwnica bramowa kosztuje 4 mln euro – wylicza.
Polzug...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta