Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuka reklamuje modę

23 września 2008 | Styl życia | Maja Mozga-Górecka
Butik firmy Prada w Marfie w Teksasie jest zamknięty. To nie sklep, tylko wydarzenie artystyczno – reklamowe, o którym wszyscy mówią
źródło: FOTOLINK
Butik firmy Prada w Marfie w Teksasie jest zamknięty. To nie sklep, tylko wydarzenie artystyczno – reklamowe, o którym wszyscy mówią
Sklep Prady w Tokio biura architektoni-cznego Herzog  & de Meuron
źródło: FOTOLINK
Sklep Prady w Tokio biura architektoni-cznego Herzog & de Meuron
Podróżujące muzeum Chanel projektu  Zahy Hadid
źródło: BEW
Podróżujące muzeum Chanel projektu Zahy Hadid
Sklep Tods’a  w Tokio projektu  Toyo Ito
źródło: BEW
Sklep Tods’a w Tokio projektu Toyo Ito

Czy robienie zakupów stanie się wkrótce jedyną formą naszej aktywności w sferze publicznej, co przepowiada znany architekt Rem Koolhaas?

Tej jesieni, jak lśniąca muszla kosmicznego mięczaka, wyląduje w nowojorskim Central Parku pawilon z „przenośną sztuką” zaprojektowany przez Zahę Hadid dla Chanel.

Holender Rem Koolhaas, druga gwiazda architektury, zmieni mediolańską starą destylatornię w nowoczesną galerię dla Fondazione Prada, słynnej włoskiej marki mody. Do zgranego duetu wielkiej mody i wielkiej architektury dołącza niesubordynowana sztuka. Niebezpieczne związki?

Opakowanie dla domu mody

Opakowanie bywa najlepszą reklamą. W Polsce znane domy mody na swoje siedziby wybierają reprezentacyjne ulice, stroniąc od blichtru galerii handlowych. Natomiast na świecie budują własne sklepy według projektów najlepszych architektów, często wiążąc się z zaufaną pracownią na dłużej: na przykład dla Louisa Vuittona budynki z wyrazistym deseniem na elewacji od 1999 roku projektuje Jun Aoki.

Jak owocna bywa taka współpraca, widać w okolicach tokijskiego bulwaru Omotesandō. Sklepy słynnych marek projektowali tu Kengo Kuma, Tadao Ando, Toyo Ito, Herzog & de Meuron. Niektóre bardzo innowacyjne, dalekie od aseptycznych komercyjnych wzorców.

Takim słynnym „produktem ubocznym” strategii marketingowej, który z daleka przyciąga...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8124

Spis treści
Zamów abonament