Małe sklepy nie będą już tracić na reklamacjach
Obowiązkowa gwarancja jakości przez dwa lata, jeśli produkt jest sprzedawany konsumentom – to pomysł na poprawienie pozycji klientów i małych sklepów
Teraz, gdy konsument kupuje sprzęt AGD, RTV albo jakieś usługi, producent albo jego przedstawiciel w Polsce czy importer nie ma obowiązku udzielać na nie gwarancji jakości.
Przepisy nie określają też, jak długo ma chronić, jeśli już została udzielona. Oprócz gwarancji klienci, którzy nabyli produkt z wadami, mogą się też powoływać na tzw. niezgodność towaru z umową. To instytucja, która od 1 stycznia 2003 r. zastąpiła rękojmię konsumencką. Uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową przysługują nabywcy z mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r.
nr 141, poz. 1176 ze zm.). Nie dość, że klienci często mylą te instytucje prawne i uprawnienia, jakie na ich podstawie mają, to jeszcze system naraża na straty małych i średnich detalistów, gdy minie okres gwarancji. Dlaczego?
– Jeśli producent lub importer wprowadza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta