Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szoferowi ski-busa możemy zaoferować umowę cywilną

03 grudnia 2008 | Dobra firma | Marta Gadomska

Kierowca takiego pojazdu musi posiadać licencję na transport drogowy, gdy mając własną firmę i samochody, podpisze z przewoźnikiem umowę na wykonywanie transportu drogowego

Dokument nie jest potrzebny, gdy podpisze zlecenie na usługi kierowania pojazdem.

– Prowadzę w górach wyciąg narciarski, ale z centrum Zakopanego trzeba do niego dojechać ok. 15 km. Dlatego planuję zaoferować klientom ski-bus. W tym celu współpracuję z firmą przewozową. Kierowca ski-busa jeździłby 10 godzin dziennie od wtorku do niedzieli w stałych godzinach – według rozkładu. Ze względu na oszczędności i zakres obowiązków przewoźnik chce go jednak zatrudnić na zlecenie. Czy jest to dopuszczalne? A może lepiej, aby szofer pracował w zakresie samozatrudnienia i wówczas do pracy wykorzystywałby własne auto? – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.

Teoretycznie nie ma przeszkód prawnych, aby zatrudniony przez czytelnika szofer był zleceniobiorcą. Trzeba tylko uważać, aby taka umowa nie nabrała cech charakterystycznych dla stosunku pracy. Tu możliwe jest też samozatrudnienie, ale w niektórych wypadkach musi być poparte licencją na transport drogowy. Przypominam, że umowa o pracę jest wymagana przy przewozach na użytek własny. Chodzi o niezarobkowe...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8183

Spis treści
Zamów abonament