Nie sprzedamy sieci Real
Rozmowa z Eckhardem Cordesem, prezesem Metro Group AG
Rz: Od kilku tygodni krążą po kraju pogłoski, że grupa Metro planuje sprzedaż sieci Real w Polsce.
Eckhard Cordes: Ta informacja jest absolutnie nieprawdziwa. Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, a dla Realu największym poza Niemcami. Prowadzimy tutaj 52 hipermarkety Real, z czego 19 to dawne markety Geant. Przejęliśmy je w 2006 roku, co tym bardziej potwierdza nasze przekonanie o doskonałych, długofalowych perspektywach rozwoju polskiego rynku.
Czyli Metro AG nie ma planów związanych ze sprzedażą Realu w Polsce?
Nic takiego nie planujemy, nie prowadzimy też żadnych rozmów w tej sprawie.
W Niemczech, na kluczowym dla Metra rynku, jest już recesja. Wasza kapitalizacja giełdowa od początku roku spadła o 60 proc. Co firma chce zrobić, żeby kryzys nie odbijał się tak bardzo na wynikach?
Nasza kapitalizacja spadła, podobnie jak wszystkich innych firm notowanych na parkietach na całym świecie. Spadki kursów giełdowych są wynikiem rozwoju wypadków na międzynarodowych rynkach finansowych i znacznego spadku globalnych prognoz wzrostu. W pierwszych trzech kwartałach 2008 roku nasza działalność operacyjna rozwijała się jednak dobrze i dotyczy to również działalności w Polsce, która jest naszym najważniejszym rynkiem zagranicznym.
A czy zwiększenie sprzedaży w przypadku Realu nie wynika z przejęcia 19 sklepów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta