Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czytelnicy pytają, dF odpowiada: Wynajęcie biura to firmowy wydatek

08 stycznia 2009 | Dobra firma | Przemysław Wojtasik

Korzystamy z usług firm, które wynajmują biura na godziny. Potrzebne nam są do spotkań z kontrahentami, prezentacji oferty, zorganizowania szkolenia. Czy wydatek na wynajęcie lokalu jest kosztem uzyskania przychodów?

Tak. Jest to wydatek związany z działalnością, firma wynajmuje bowiem biuro po to, aby odbywać w nim służbowe spotkania. Prawdopodobnie ze względów finansowych nie posiada własnego reprezentacyjnego lokalu, dlatego korzysta z usług tzw. biur na godziny. Oczywiste jest bowiem, że od czasu do czasu trzeba się spotkać z kontrahentem, choćby po to, aby – jak pisze czytelnik w pytaniu – zaprezentować swoją ofertę. Nie zawsze da się to zrobić w restauracji albo mieszkaniu. Lepsze jest profesjonalnie przygotowane pomieszczenie. Wydatek na jego wynajęcie może więc być podatkowym kosztem.

Oczywiście urząd może wymagać, aby przedsiębiorca wyjaśnił, co się działo w lokalu, z którego korzystał. Dlatego warto zachować wszystkie dowody (oprócz faktury za wynajęcie) potwierdzające, że wykonywane w nim były czynności służbowe. Może to być np. korespondencja z klientem albo opis spotkania i jego efektów.

Brak okładki

Wydanie: 8211

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament