Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Komu podwyżkę, komu premię?

04 lutego 2009 | Kariera i Biznes | Rzeczpospolita
Motywacja pracownika. Presja na wysokie wyniki może zaszkodzić firmie. Warto o tym pamiętać w kryzysie, gdy rośnie pokusa do szybkich  działań nawet kosztem  długoterminowych celów.
źródło: Rzeczpospolita
Motywacja pracownika. Presja na wysokie wyniki może zaszkodzić firmie. Warto o tym pamiętać w kryzysie, gdy rośnie pokusa do szybkich działań nawet kosztem długoterminowych celów.

Polscy menedżerowie najczęściej motywują pracowników, by osiągali wysokie wyniki. Tymczasem – jak wynika z badania, które w kilkuset przedsiębiorstwach na całym świecie przeprowadziła firma doradcza Towers Perrin – wyniki to nie wszystko

Wprawdzie niemal 30 proc. firm uważa je za kluczowy atrybut dobrego pracownika, ale dwa razy więcej pracodawców wyżej ceni osoby, które osiągają rezultaty, dbając równocześnie o rozwój swoich kompetencji.

Liderzy branżowi wiedzą, że aby budować przewagę konkurencyjną, muszą mieć pracowników uniwersalnych: aktualizujących wiedzę, rozwijających umiejętności interpersonalne w relacjach z klientami i współpracownikami, którzy świadomie budują swoją karierę w synergii z potrzebami organizacji i potrafią przekładać te kompetencje na wyniki firmy w dłuższej perspektywie. W ostatnich latach obserwowaliśmy najwyższe od lat podwyżki wynagrodzeń w naszym kraju. Tymczasem widmo światowego kryzysu ekonomicznego powinno skłaniać przedsiębiorców do poważnego rozważenia, czy środki przeznaczane na płace są lokowane tam, gdzie powinny.

Brak okładki

Wydanie: 8234

Spis treści
Zamów abonament