Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jaki Tusk podoba się wyborcom PiS

04 lutego 2009 | Kraj | Jarosław Stróżyk
Najskuteczniejsze nie zawsze są te reklamy, o których najgłośniej się mówi, ale te, których nikt nie  pamięta – uważa prof. Rafał Ohme
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Najskuteczniejsze nie zawsze są te reklamy, o których najgłośniej się mówi, ale te, których nikt nie pamięta – uważa prof. Rafał Ohme

Rafał Ohme, profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej tłumaczy, dlaczego Andrzej Lepper nigdy nie zostanie prezydentem

Rz: Co to jest neuromarketing?

Prof. Rafał Ohme: To nowe zjawisko nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Polega na zastosowaniu technologii medycznych do analizy zachowań biznesowych, a w naszym przypadku do marketingu i reklamy. Fale mózgowe, które produkuje nasz mózg, są odpowiedzialne za różne procesy, np. związane z emocjami, myśleniem, uwagą, zapamiętywaniem. Takie badania są w stanie wychwycić każdą reakcję, nawet na najdrobniejszą rzecz w reklamie. Możemy zaobserwować rzeczy, które do tej pory, gdy stosowaliśmy klasyczne metody, nam umykały. To rewolucja w reklamie, bo okazuje się, że najskuteczniejsze nie zawsze są te reklamy, o których najgłośniej się mówi, ale te, których nikt nie pamięta.

Dlaczego?

Najpowszechniejszym sposobem badania reklam były dotąd testy ich zapamiętania, zrozumienia i lubienia. W ten sposób większość firm badawczych sprawdza, czy reklama jest dobra. Agencje reklamowe wymyślają więc nowe sposoby, by reklamy się wyróżniały. Kiedyś epatowano seksem, a gdy wszyscy zaczęli to stosować, zaczęto epatować humorem. Potem w co drugiej reklamie pojawili się celebrities itd. Okazuje się, że nie ma to często...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8234

Spis treści
Zamów abonament