Jaki Tusk podoba się wyborcom PiS
Rafał Ohme, profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej tłumaczy, dlaczego Andrzej Lepper nigdy nie zostanie prezydentem
Rz: Co to jest neuromarketing?
Prof. Rafał Ohme: To nowe zjawisko nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Polega na zastosowaniu technologii medycznych do analizy zachowań biznesowych, a w naszym przypadku do marketingu i reklamy. Fale mózgowe, które produkuje nasz mózg, są odpowiedzialne za różne procesy, np. związane z emocjami, myśleniem, uwagą, zapamiętywaniem. Takie badania są w stanie wychwycić każdą reakcję, nawet na najdrobniejszą rzecz w reklamie. Możemy zaobserwować rzeczy, które do tej pory, gdy stosowaliśmy klasyczne metody, nam umykały. To rewolucja w reklamie, bo okazuje się, że najskuteczniejsze nie zawsze są te reklamy, o których najgłośniej się mówi, ale te, których nikt nie pamięta.
Dlaczego?
Najpowszechniejszym sposobem badania reklam były dotąd testy ich zapamiętania, zrozumienia i lubienia. W ten sposób większość firm badawczych sprawdza, czy reklama jest dobra. Agencje reklamowe wymyślają więc nowe sposoby, by reklamy się wyróżniały. Kiedyś epatowano seksem, a gdy wszyscy zaczęli to stosować, zaczęto epatować humorem. Potem w co drugiej reklamie pojawili się celebrities itd. Okazuje się, że nie ma to często...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta