Klasyka chętnie słuchana
Na występ Anne-Sophie Mutter czy operowych gwiazd w „Manon Lescaut” zabrakło biletów. Ale tłoczno było też na wszystkich innych koncertach
Ta impreza zdobyła, a nawet więcej – wychowała sobie publiczność. Nie ma już przypadkowych słuchaczy, których kuszono bezpłatnymi zaproszeniami, gdy sześć lat temu Wielkanocny Festiwal Beethovenowski przeprowadził się z Krakowa do Warszawy. Nauczyli się słuchać muzyki biznesmeni, przedstawiciele sponsorów festiwalu. A obok nich zobaczyć można było co wieczór stałą grupę stołecznych melomanów, ale także wielu młodych ludzi. Prawie 3 tysiące osób przyjechało z zagranicy.
Przez prawie dwa tygodnie wszystkie koncerty miały bardzo dobrą frekwencję. Festiwal jest zatem potrzebny. Aby sprzedać jednak 30 tysięcy biletów, musi dawać przystępną ofertę. Jeśli ktoś oczekuje wysmakowanej specjalizacji programowej, niech wybierze odbywające się w tym samym czasie „Misteria Paschalia” w Krakowie. Kto woli poznawać nowości, powinien pojechać na trwający niemal równolegle Festiwal Polskich Prawykonań w Katowicach....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta