Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sceny prawdy – obszar wolności reżyserów i aktorów w stanie wojennym

16 maja 2009 | Poza cenzurą | Małgorzata Choma-Jusińska

Głosi prawdę, tę, która była niedostępna, tak o teatrze niezależnym mówiła Hanna Skarżanka, w latach 1982 – 1988 kierownik artystyczny w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej, jednym z największych ośrodków nieoficjalnego życia kulturalnego w tym okresie.

Teatr niezależny zwykle kojarzony jest z działalnością artystów w latach 80. w drugim obiegu. Zjawisko to jest jednak zróżnicowane i wykracza poza wskazane ramy czasowe. Takie formy jak recytacje poezji w kościołach miały miejsce już w latach poprzednich. I nawet niektóre spektakle teatrów instytucjonalnych – np. słynne Dejmkowskie „Dziady” w 1968 r. – budziły żywe reakcje publiczności i odbierane były jako odniesienie do ówczesnych realiów politycznych. W latach 70. znaczny zakres swobody twórczej wywalczyły sobie teatry alternatywne, wywodzące się z kultury...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8319

Spis treści
Zamów abonament