Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Banki wymagają od siebie mniej niż od klientów

16 maja 2009 | Ekonomia | Monika Krześniak
Krajowa Izba Rozliczeniowa jest pośrednikiem między bankami. Dziennie realizuje po kilka milionów przelewów.
źródło: Rzeczpospolita
Krajowa Izba Rozliczeniowa jest pośrednikiem między bankami. Dziennie realizuje po kilka milionów przelewów.

Różne zasady rozliczania płatności odbijają się na klientach. Nie wszystkie banki spieszą się z księgowaniem przelewów, co opóźnia np. spłaty kredytów

Nawet drobne opóźnienia w spłacie swoich rat kredytowych mogą narazić na opłaty karne, tymczasem klienci zlecający przelewy nie wiedzą, kiedy ich pieniądze trafią na docelowy rachunek. Takich informacji nie ma w regulaminach usług bankowych.

– Klienci nie mają takiej wiedzy, a widać to choćby po zapytaniach, jakie się pojawiają na forach internetowych. Nawet jeśli te informacje są umieszczone na stronach internetowych, to bardzo trudno je znaleźć – mówi Michał Macierzyński, analityk Bankier.pl.

Okazuje się, że każdy bank ma inny harmonogram wysyłania przelewów do innych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8319

Spis treści
Zamów abonament