Elektroniczna księga nie zastąpi papierowej
Wprawdzie niedawna nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej pozwala na prowadzenie elektronicznej książki kontroli, ale nie znaczy to, że przedsiębiorca może zaniechać prowadzenia wersji papierowej.
Nadal na papierze swoich wpisów dokonują sprawdzający firmę inspektorzy. Jeżeli przedsiębiorca chce mieć ją w komputerze, to sam będzie musiał przenieść dane na nośnik elektroniczny. Nie musi dysponować do tego bezpiecznym podpisem elektronicznym ani stosować specjalnego programu. Ustawa niczego w tym zakresie nie narzuca.
Obok papierowej książki i jej elektronicznej wersji pojawiła się jeszcze jedna możliwość jej prowadzenia. Może to być nie zeszyt, ale zbiór dokumentów, uporządkowanych w biurowej teczce czy np. segregatorze. Gdy do firmy wchodzi kontroler, przedsiębiorca ma obowiązek okazać książkę. Nie może jednak polemizować w niej z wpisami dokonanymi przez inspektora.