Łatwe cięcia mogą drogo kosztować
Kryzys może być dla firm wyjątkową szansą, by w krótkim czasie i za mniejsze pieniądze zdobyć większy udział w rynku
Ponad połowa polskich firm na pytanie o obszar, w którym szuka teraz oszczędności, wymienia reklamę. Cięcia budżetów reklamowych to, obok zmniejszenia wydatków na zatrudnienie i płace, najbardziej teraz popularny sposób ograniczania kosztów.
– W budżetach firm reklama jest odnotowywana jako koszt zmienny i w takiej sytuacji, jak teraz, gdy brakuje gotówki, najłatwiej jest ten koszt obniżyć – mówił Paweł Kastory, szef rady nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, podczas wtorkowego śniadania, które „Rzeczpospolita” zorganizowała wspólnie z SAR i wydawnictwem Brief.
1,56 mld zł wyniosła wartość polskiego rynku reklamy w I kwartale 2009 r. według agencji Starlink
Jak podkreślali uczestnicy spotkania na temat strategii marketingowych w kryzysie, obecne cięcia wydatków reklamowych, które według ostatnich prognoz mogą w tym roku zmniejszyć się w Polsce nawet o 10 proc., to nie tylko problem branży mediów i reklamy. Także ich klientów, choć ci skutki dzisiejszych oszczędności mogą odczuć dopiero za kilka lat....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta