Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niższa dywidenda, bo niepewne czasy

20 maja 2009 | Ekonomia | Piotr Rudzki reuters afp
źródło: Rzeczpospolita

Brytyjska sieć handlu detalicznego ma nadzieję, że spadek na jej rynkach osiągnął już maksimum. Po gorszych wynikach rocznych obniżyła dywidendę, aby zachować gotówkę na niepewne czasy. Jej akcje staniały w Londynie o 8,47 proc., do 310,50 pensa.

Roczny zysk netto sieci (do 31 marca) zmalał o 38,2 proc. do 508 mln funtów (580 mln euro), obroty wzrosły o 0,4 proc., do 9,06 mld. Dyrekcja postanowiła, po raz pierwszy od dziewięciu lat, obniżyć roczną dywidendę o 33,3 proc. do 15 pensów. To cios dla 213 tys. drobnych inwestorów, właścicieli ok. 21 proc. akcji, którzy odegrali ważną rolę w odparciu wrogiego przejęcia sieci w 2004 r. przez miliardera Philipa Greena.

Decyzja ta zwiększy presję na prezesa Stuarta Rose’a, który jest krytykowany za łączenie stanowisk prezesa i dyrektora generalnego. Teraz wyjaśnił, że musi działać zdecydowanie, by sprostać spowolnieniu gospodarki, i reagować na nowe potrzeby klientów. Konkurent, dystrybutor luksusowej odzieży Burberry, wypadł lepiej (zysk brutto 175 mln, obroty 1,2 mld), ale stracił na koniec sesji 1,37 proc.

Brak okładki

Wydanie: 8322

Spis treści
Zamów abonament